מחפשים גנן מומלץ? השאירו פרטים וכבר חוזרים!

שתילת עץ תפוז

במידה ואתם מתכננים לשתול עץ תפוז בחצר הפרטית שלכם, אתם יכולים לקבל עזרה גדולה, כאן, בפורטל גננים פלוס. אנו נסייע לכם לאתר גננים המתמחים, בין השאר, בשתילת עץ תפוז. בנוסף, כאן תוכלו להשאיר פרטים ולקבל מספר הצעות מחיר מגננים, לבצע השוואת מחירים ולבצע הזמנת עבודה באון ליין.

מהו מחיר שתילת עץ תפוז

מחיר שתילת עץ תפוז נע בין 200 ל- 400 ₪, תלוי באם אתם רוכשים שקית של 25 ליטר או שקית של 50 ליטר לשתילה. טווח מחירים זה זהה, פחות או יותר, למחיר השתילה של מרבית העצים שנע בין 300 ל- 500 ₪.


המחיר הנ"ל אינו כולל את מחיר עבודת הגנן אלא, אך ורק את השתילים, אותם ניתן לרכוש בכל משתלה. למחיר זה יש להוסיף את עלות העבודה של הגנן שהיא כ- 450 ₪ בממוצע.


מחיר ממוצע לשתילת עץ תפוז

מחיר ממוצע לשתילת עץ תפוז: 300 ₪

טווח מחיר גבוה 400 ₪

טווח מחיר נמוך 200 ₪

ההצעות החשובות ביותר שתקבלו

להלן מספר טיפים חשובים שכדאי לעיין בהם, בטרם תזמינו גנן, לביצוע שתילה של עץ תפוז:

  • יש להקפיד על השקיה מרובה של העץ בעונת הקיץ החמה. הכמות המומלצת נעה בין 8 ל- 10 ליטרים של מים בכל השקיה. למרות האמור לעיל, יש להיזהר מהשקיה מופרזת של מים, היא עלולה לגרום לעץ התפוז להירקב ואף למות.
     
  • חשוב מאוד לוודא, בטרם מתבצעת השתילה של העץ, שהאדמה בה יישתל העץ נקיה מפסולת של עבודות שונה כדוגמת פסולת שיפוץ. גנן לשתילת עץ תפוז, יבצע ניקוי מיטיב של האדמה, במידה וזו לא נקיה מספיק.
     
  • במידה ואתם מעוניינים לבצע שתילה של יותר מעץ תפוז אחד, וודאו שהגנן שלכם שומר על מרחק של שלושה מטרים לפחות, בין שתילה לשתילה.
     
  • בתום עבודת השתילה, וודאו שהגנן לא מהדק את האדמה סביב המקום. חשוב שהאדמה תהיה מאווררת.
     

עץ תפוז

שתלתם עץ תפוז, מה חשוב לדעת עכשיו?

לאחר ביצוע השתילה של עץ התפוז, חשוב, כבר ביום שלמחרת להשקות היטב את אזור השתילה. בנוסף, חשוב לדשן את האדמה בהתאם להוראות הגנן. השקיה ודישון הם קריטיים בימים שאחרי השתילה.


אין לגזום ענפים או לפזר חומרי הדברה על עץ טרי. אפשרו לעץ להתאקלם במקומו החדש ולשלוח שורשים. במידה והעץ מניב פירות בצורה מהירה, לא בטוח שכדאי לקטוף אותם, אפשרו להם ליפול על הקרקע, גם במחיר של החמצת הפירות הראשונים.

 מתי מומלץ לשתול עץ תפוז?

אז מתי לשתול עץ תפוז? ובכן, כמו מרבית עצי ההדר, גם עץ התפוז אוהב להישתל בתקופת האביב. יש לציין, את רוב העצים מומלץ לשתול באביב למרות שאת חלקם, בהחלט ניתן לשתול לאורך כל עונות השנה ללא דאגה. אולם, תקופת האביב היא התקופה הטובה ביותר לבצע שתילה של עץ חדש.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-9985378

כיצד מתבצעת עבודת השתילה?

איך שותלים עץ תפוז? ישנם מספר כללים עליהם חשוב לשמור, בהתאם להנחיות והמלצות משרד החקלאות הישראלי. יש לבצע שתילה של עץ תפוז לא עמוק מדי מכיוון שעצי פרי הדר רגישים מאוד באזור צוואר השורש שלהם.


מדובר על המקום של החיבור בין גזע העץ לשורשים. חשוב ביותר לא לכסות אזור זה באדמה ומומלץ לשתול בצורה כזאת שחלק זה יהיה בגובה של 3 עד 4 ס"מ מעל האדמה. אם אתם שותלים מספר עצים, יש לשמור על מרחק של 3 מטרים בין עץ לעץ.


שתילת עץ תפוז

מידע כללי על עץ תפוז ועצי הדר בכלל

מדובר בעצים הנחשבים לירוקי עד והם תמיד יספקו לכם פינה של צל נעים בימי הקיץ החמים. הפריחה שלהם מייצרת ריח נעים בניחוח מתוק, הפרי טעים ובריא מאוד, לעליהם ריח נעים גם כן והם מייצרים אנרגיה חיובית. מטע עצי הדר מוריד את הטמפרטורה במרחב ותורם מאוד לאיזון האקולוגי בסביבה הקרובה לו.