מחפשים גנן מומלץ? השאירו פרטים וכבר חוזרים!

עץ תאנה חולה

במידה וזיהיתם חורים בגזע של עץ התאנה, יש סיכוי לא קטן שהוא חולה ביקרונית התאנה. מה הסימנים לעץ תאנה חולה וכמה עולה טיפול מקצועי בעץ? גננים פלוס עם כל התשובות.

מה הסימנים לעץ תאנה חולה?

לעץ תאנה חולה יש סימן אחד מובהק שצריך לעורר את החשד שלכם, והוא חורים בגזע העץ. חורים אלה נוצרים כתוצאה ממחלה נפוצה שנקראת יקרונית התאנה. יקרונית התאנה היא סוג של חיפושית גדולה ומרשימה ממשפחת היקרוניתיים. היא נחשבת למזיק משמעותי לעצי תאנה ולעצים נוספים, ופלשה לישראל בשנות ה-50.
 

יקרונית התאנה היא אחת החיפושיות הגדולות בישראל, ומגיעה לאורך של עד 7 ס"מ. צבעה חום-אדמדם, עם כתמים שחורים על כנפי החפיה. לזכר מחושים ארוכים במיוחד, שאורכם עולה על אורך הגוף. החיפושיות הבוגרות פעילות בעיקר בקיץ, וניתן לראותן עפות בשעות הלילה. היקרונית הבוגרת מכרסמת בענפי העץ, בעוד שהזחלים הגדולים נוברים בגזע וגורמים נזק משמעותי, עד כדי תמותת העץ.


יקרונית התאנה

איך מבצעים טיפול בעץ תאנה חולה?

אם עץ התאנה שלכן עונה לסימנים שתיארנו ונגוע ביקרונית התאנה, זה הזמן לבצע טיפול בעץ החולה באמצעות הדברה מתאימה. בשונה מהדברות אחרות, הדברה יעילה של המזיק הזה כוללת תחילה חפירה וניקוי של כל התעלות שנותרות על ידי הזחלים בתוך הגזע.


המדביר או הגנן המקצועי יזריק לתוך גזע העץ חומרי הדברה סיסטמיים ויבצע במקביל ריסוס של הגזע. פעולה זו תבטיח מניעה של התפתחות מחלות נוספות וכמובן מיגור של יקרונית התאנה.


השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-9985378

מהו מחיר טיפול בעץ תאנה חולה?

מחיר טיפול בעץ תאנה חולה ביקרונית התאנה נע בין 500 - 600 ש"ח והוא מתייחס לעץ בגובה מקסימלי של 3 מטרים. במידה ומדובר בעץ תאנה גבוה יותר, או שהנגיעות של יקרונית התאנה חמורות יותר, קחו בחשבון שעלות הטיפול תתייקר בהתאם.


לכן, לפני שאתם ממהרים להזמין גנן, אנחנו ממליצים לכם בחום לשלוח לו תמונה של העץ. גם מרחוק וגם מקרוב, על מנת שיוכל לתת לכם הצעת מחיר משוערת מרחוק. בנוסף, מומלץ לבצע גיזום של עץ התאנה בכדי לתחזק את העץ ולשמר אותו.

 

מחיר ממוצע לטיפול בעץ תאנה חולה (עץ בגובה 3 מ')

מחיר ממוצע לטיפול בעץ תאנה חולה (עץ בגובה 3 מ'): 550 ₪

טווח מחיר גבוה 600 ₪

טווח מחיר נמוך 500 ₪

איך יודעים שעץ התאנה חולה?

אז איך יודעים שעץ התאנה חולה? האמת שזה מאוד פשוט. הסימן הבולט ביותר לכך שהעץ חולה ביקרונית התאנה הוא חורים בעובי שבין 2 - 6 ס"מ בגזע העץ. כמו כן, יש סיכוי לא קטן שתוכלו לראות את יקרונית התאנה בעיניים, כבר למדנו איך לזהות אותה בתחילת מדריך זה.

מה הסיבות לכך שעץ תאנה חולה?

אז מה הסיבות לכך שעץ תאנה חולה? אלה העיקריות שבהן:

  • יקרונית התאנה: כפי שציינו קודם, יקרונית התאנה היא המזיק העיקרי של עצי תאנה בישראל. הזחלים שלה נוברים בגזע העץ וגורמים לנזק רב, עד כדי קריסתו. סימנים ליקרונית כוללים נסורת על הגזע, חורים בגזע, והיחלשות העץ.
     

  • מזיקים נוספים: כנימות, אקריות, וחרקים אחרים יכולים גם הם להזיק לעץ התאנה, בעיקר לעלים ולפירות.
     

  • מחלות:

    • ​פטריות: מספר סוגי פטריות יכולים לתקוף עצי תאנה, ולגרום לריקבון שורשים, כתמים על העלים, ונזקים נוספים.
       

    • וירוסים וחיידקים: מחלות הנגרמות על ידי וירוסים וחיידקים פחות נפוצות בתאנה, אך יכולות לגרום לבעיות כמו הצהבת עלים ועיוותים בפירות.
       

  • מחסור במים: עצי תאנה זקוקים להשקיה סדירה, במיוחד בתקופות חמות ויבשות. מחסור במים יכול להוביל להצהבת עלים, נשירת עלים, והיחלשות העץ.
     

  • עודף מים: השקיית יתר עלולה לגרום לריקבון שורשים, שעלול להוביל למותו של העץ.
     

  • מחסור בחומרי הזנה: עצי תאנה זקוקים לדישון מאוזן כדי לגדול ולשגשג. מחסור בחומרי הזנה עלול לגרום להצהבת עלים, נשירת עלים, ופגיעה ביבול הפירות.
     

  • קרקע לא מתאימה: עצי התאנה מעדיפים קרקע מנוקזת היטב ועשירה בחומר אורגני. קרקע לא מתאימה עלולה לגרום לבעיות שונות, כמו ריקבון שורשים ובעיות ניקוז.